Isnin, 30 Disember 2013

HEBATNYA

aku kagum .
aku terkesima.
aku terkaku .
hebatnyaa dia .
kentalnya dia .
gigihnya dia .

aku kagum pada perubahan dia .
perubahan yang menyenangkan .
perubahan yang memberi aku pengajaran .
perubahan yang memberi aku kekuatan dan semangat untuk terus mengamalkan Syariat Allah .

Allahu Rabbi .
dalam diam , aku terpesona dengan dia .
dalam diam , aku sentiasa mendoakan dia .

dia budak sekolah agama , di sangat banyak ujian , dia sendiri pernah tewas .
dia sangat cantik , dia sangat sopan ,
dia seorang yang keanak-anakan .
dia manja , dalam diam dia tegas dengan pendiriannya !

Dulu , bersekolah agama .
bertudung litup , berbaju longgar , hanya tudung biasa , namun masih menutup .
dia yakin dengan penampilan sebegitu .
dia tegas sebegitu walaupun rakan berlainan penampilan .
dia cuba istiqamah ...

Pernah , bersekolah harian .
masih bertudung , namun cuba mendedah , kurang rasa malunya ,
dia hampir tersungkur ,
dia hampir meninggalkan pendiriannya ,
dia pernah tewas dengan dugaan rakan keliling .
mungkin , dia tidak berada di zon yang sepatutnya .
dan dia perlukan sahabat yang perlu menariknya ke jalan yang sebenar .

Ketika ini , Alhamdulillah .
bertudung litup , rapat sesungguhnya .
semakin labuh , semakin sopan .
berjubah , bersedehana . sejuk mata memandang .
hatinya mula yakin dengan cara itu .

Jujur !
aku sangat cemburu dengan penampilannya ,
aku sangat senang dengan perubahannya ,
aku sangat kagum dengan pendiriannya .

Allah , kuatkan lah hamba-Mu ini .
berilah aku kekuatan untuk menajdi seperti dia .
berilah aku peluang untuk merebut menjadi
WANITA SOLEHAH .
yang tinggi darjatnya di sisi Ar-Rahman .

dengan izin Nya 

bukan untuk dipandang hebat oleh manusia ,
tapi untuk aku mengikut Syariat Allah .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan